Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.11.2006 20:48 - "Модерното изкуство", импресионистите, Орхан Памук и ...
Автор: thehobbit Категория: Изкуство   
Прочетен: 1783 Коментари: 3 Гласове:
0



... и - парадоксално или не в този контекст - някои аспекти на моето отношение към религията. 

Днес явно съм решил да си взема дозата неполитически постинги. 

Или непреки... 

Всичко започна в Centre Pompidou преди няколко дена. Честно си признавам, че не разбирам много от изкуство. Всъщност не "разбирам" нищо в оня смисъл. Но съм - според възможностите си - активен консуматор на литература, а при възможност, каквато очевидно ми се удаде миналата седмица - и на картини. 

Четвъртият етаж на центъра Помпиду ми подейства странно. Не бях предполагал, че крайностите на модерното изкуство биха се отразили по този начин на крехката ми душа, но ... почувствах отсъствието на Твореца, или по-просто казано - на Бога. 

Никога не съм усещал Присъствието му. Никога не съм вярвал, макар да не съм яростно отричал. 

Чрез отсъствието за първи път от много години насам усетих онова докосване. Усетих, че го има на други места. Че едни са надарени, други - не, но трети насила се откъсват. 

Ще попитате какво общо има Орхан Памук. Ами нищо. Просто в момента чета "Името ми е Червен". 

Какво общо имат импресиононистите ... Нищо. 

Единственото общо е, че го няма ... отсъствието. 

Ето на: 

image


Надявам се, че ме разбрахте, защото няма да повтарям. 

От утре се връщам на политически теми, та няма да ви зарадвам с нищо по-задълбочено, пък и надали ще си говорим за приятни неща. 

До скоро


Тагове:   изкуство,   модерното,   Орхан,


Гласувай:
0



1. dressy - *
13.11.2006 20:51
страхотна книга:)))
цитирай
2. thehobbit - Меко казано...
13.11.2006 20:53
... съм съгласен с теб. Поразен съм.

В интерес на истината, преводът е на моменти доста спорен - не че знам турски, но има изрази като "отпочвам", които не съществуват в българския... но това е друга тема.
цитирай
3. dressy - *
13.11.2006 20:56
определено,но стилът е вълшебен...така ме омая,отдавна не ми се бе случвало:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thehobbit
Категория: Политика
Прочетен: 894497
Постинги: 186
Коментари: 1374
Гласове: 2389
Архив
Блогрол