Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.01.2007 00:54 - Апокалипто или с две думи
Автор: thehobbit Категория: Изкуство   
Прочетен: 2537 Коментари: 10 Гласове:
0



... време е Мел Гибсън да спре пиячката. А може би е късно ... 

Dzver хубаво предупреди в блога си да не се набутваме... 

Апокалиптична глупост... и - разбира се - тонове червена боя. Нищо, ама нищичко общо с маите, със загиването на империите им (защото само невежа може да говори за държавите на маите в единствено число),  с претенциозния цитат в началото на филма. 

Прочее - нищо общо между заглавието на филма и фабулата (доколкото може да се говори за фабула). 

Tъжно ми е да го кажа, защото е страхотен актьор и има вид на истински пич, но ето този юнак: image

Трябва спешно да се откаже от две неща: Режисирането на филми и употребата на алкохол ...



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Аз харесах филма
02.01.2007 01:00
ходих 2 пъти да го гледам на кино. Заведох приятелки, които не го харесаха .. но аз пак бих отишла :)
цитирай
2. thehobbit - meimei
02.01.2007 01:12
това естествено е въпрос на вкус.

Принципно обаче ме възмущава пълното разминаване между дълго повтаряната реклама "Гибсън прави филм за гибелта на цивилизацията на маите" и един филм за кървава гоненица в гората. Този гаф може и да не е на Гибсън де.
цитирай
3. eddy - ~`~`~
02.01.2007 01:24
Гибсън е слаб режисьор. Още със Страстите Христови го разбрах. Не може 90 минути да не се случва нещо и накрая за наша изненада да разпънат Христос...
цитирай
4. анонимен - Може, thehobbit, не знам :)
02.01.2007 12:48
Ако оставим настрана историяте или пък рекламната кампания и т.н., страшно ми харесва стилът, начинът, по който е заснет филма, всичко.

Страстите Христови не ми хареса.

На мен Гибсън ми харесва, имам чувството че прави филмите си с много хъс, много влага и като че ли ги прави за себе си :) Както на него му харесва.
цитирай
5. thehobbit - Слаб режисьор
02.01.2007 12:55
... струва ми се, че си прав. В интерес на истината, още "Смело сърце" ми се струваше твърде брутален и ужасно едностранчив исторически, но си беше събитие за времето.

Оттам насетне историите на Мел са слаби като съдържание, но излишно натуралистични - тази последната бие рекордите по безсмислено насилие.
цитирай
6. gantree - още не съм го гледал
03.01.2007 12:11
но изобщо не съм изненадан от прочетеното в коментарът ти, Радане; Мел Гибсън не е режисьор, и дано и той самият по-скоро го разбере, преди да е станал за смях;
но ще го гледам, това е сигурно; нали и лошите филми трябва да се гледат, не за друго, ами поне за да си запази човек здрави критериите за оценка :)
цитирай
7. анонимен - едей така, бе пич
03.01.2007 18:11
Айде сега, почнахме и Мел Гибсън да охулваме. Ми хубав филм си е направил човека. И изказванията мъ, когато пие, хич не са лишени от логика. Така че първо порасни като него, и тогава го критикувай.
цитирай
8. анонимен - Ужас
09.01.2007 10:14
Повече кръв и органи не съм виждала през целия си живот! Пълен отврат! Вместо да представи една толкова интересна култура, той показва как се вади сърце от все още жив човек!
цитирай
9. анонимен - Кой филм сте гледали ?
20.01.2007 21:51
Филма е велик.
Мислех, че след като документира писанията в Новия Завет (той нищо повече от това да филмира Библията не направи в "Страстите.." - за еврейте които са се засегнали(за кой ли път) го казвам) ще е напраивл някоя глупост но се оказа, че е продължил темата.
Както в "Страстите .." показа жестокоста и Спасителят носещ новото начало и любовта в този свят това е направил и сега.
Показва жестокостта натурално за да го съпоставим с идващите от кораба ДЪРЖАЩИ КРЪСТА европейци. Това беше смисъла на жестокостта. Да я покаже докрай за да раберем ЛЮБОВТА.
Не знам защо всички говорят за маите след като това си е цивилизацията на Ацтеките и те наистина са си били по човешките жертвоприношения. Само Факти !
цитирай
10. анонимен - на мен ми хареса
23.01.2007 21:29
Аз пък колко харесах Апокалипто… гледах го 5 пъти на кино - толкова го харесах.

Видях страшно интересни неща:
- Контрастът между бащите - единя (на нашия човек) беше истински баща - обучаваше сина си така, че да живее самостоятелно, без страх; другия (главния “ловец”) беше като онези родители с болни амбиции, както ги наричаме, искаше синът му непременно да стане голям воин, като него самия.
- Контрастът между начина на живот на малкото общество, което се градеше на индивидуализма и на голямото, което беше тоталитарно - едното преуспяваше в мирен и изобилен живот, а другото беше погълнато от мизерия и отчаяние.
- Как в “цивилизования” град обществото беше на етажи - най-отвън беше страшна мизерия, по-навърте беше елитът на народа. Малкото селце на нашите “първобитни” геори обаче беше по-спокойно и всичко беше много по-уредено отколкото в “цивилизацията”.
- Религията им - как онези маскирани чичковци на върха на стълбите постоянно си хвърляха хитри погледи и очевидно знаеха какво става по време на слънчевото затъмнение - спогледаха се доволни колко удобно им идва. Дори шантавия шамана за миг погледна съвсем трезво и разбра какво трябва да направи.
- Главната идея - апокалипо (ново начало) - цивилизацията на маите беше мъртва. Когато едно царство се обърне само срещу себе си то вече е обречено. Корабите накрая само показват, че това наистина е края - идва ново начало, нова цивилизация.

От коментарите дотук си вадя заключенията, че просто различните хора виждат различни неща, по различен начин разбират всичко. Това е хубаво, всички сме уникални, а и трябва да има всякакви хора, иначе всичкото това разнообразие в света става излишно. Или е обратното - има разнообразие за да има за всички :)

ето ви няколко думи (тези, които аз запомних) на майски диалект (забравих как се наричаше диалекта):
как - разяждащ
сакх - страх
пуца - бягай, тичай
маче - вземи, дръж
инуа - син
маа - не
лепеко - кучето (пеко сигурно е куче)
олак - почти :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thehobbit
Категория: Политика
Прочетен: 894917
Постинги: 186
Коментари: 1374
Гласове: 2389
Архив
Блогрол