Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2006 17:01 - За да обичаш страната си ... (или реплика към Ради)
Автор: thehobbit Категория: Политика   
Прочетен: 1913 Коментари: 1 Гласове:
0



" To love our country, it has to be lovely " 

Toзи израз доста ясно и пълноценно изразява отношението ми към патриотизма, разбран като повече емоционално, отколкото рационално отношение между един човек и една държава ... 

Но - за наша гордост, ако е възможно да се гордеем с дела чужди, същите идеи се срещат в мисъл на един български общественик: 

" Патриотизмът е привързаност към политическото отечество, привързаност към собствената независимост и свобода. "
/ Л. Каравелов/.

След като това е позцията ми, то намирам за доста трудно да приема "необходимостта" от положиелен поглед към Родината. Напротив - желанието да живеем в едно свободно, справедливо и щастливо общество изисква критичен поглед, тъй както се стремим към перфектност в дома си, в работата си или в ходовата част на личния си автомобил... 

Трябва да сме критични, дори нетърпими към лошото, за да отдадем заслуженото на доброто: 

....  аз подчертавам, че българската нация не само че е толерирала всички народности и всички вери, но смята за своя национална гордост да прогласи в територията на царството пълна свобода на всички народности и вери. С това ние се гордеем. Това е  един принцип, прокаран в нашата конституция  ...

Това са думи на български държавник от 1911 година, когато е било твърде трудно да стоиш на тази позиция дори във Франция или Германия. Това иде да ни напомни, че т.нар. "етнически модел" е продукт на общество, чиято толерантност е по-стара от Жельо Желев и Ахмед Доган... Нешо повече - явлението "Сидеров" свидетелства, че т.нар. "етнически модел" твърде бързо ерозира трайни ценности н нашето общество...



Тагове:   обичаш,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. raddy - За патриотизма съм съгласен с теб Хоббит,
24.11.2006 19:00
аз не защитавам и не бих защитавал страната си на всяка цена. Не съм от тези... Доброто, ценностната система, морала, справедливоста, свободата са най-важното за мен.

В конкретния случай на статията от Монд, колкото и странно да ти се стори, аз не изхождам от патриотически а още по малко от патриотарски подбуди. Моят подход е наистина практически: нещата за които говоря ги смятам за част от една истина. Критичния поглед е нужен, прав си и аз вече писах за това. Дори и в Монд споменавам за някои неща. Разбери ме правилно, в едно море от негативни материали за страната ни както беше преди 3 години, именно моята позиция е всъщност различната и маргиналната ако щеш. Тя казва неща които не се казваха дотогава.

За етническия модел не мога да се съглася с теб.
Колкото и да не ни се ще не се намираме географски именно където сме и това е базата за сравнение. Че може да бъде и по добре, така е- не съм аз този който ще те оспори.

Последно, не смятам че нашето общество е особенно толерантно. И именно защото то не е такова, заслугата на някои от изброените от теб политици е според мен огромна.

Всъщност бих се съгласил с почти всичко което казваш но имам една молба към теб.

Опитай се да прочетеш Монд през призмата на един обикновен френски Хобит от преди 3 години...;-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thehobbit
Категория: Политика
Прочетен: 892656
Постинги: 186
Коментари: 1374
Гласове: 2389
Архив
Блогрол